Popularne dyscypliny sportowe – którą z nich wybrać? Dziś stawiam na bieganie.

Podobno bieganie to naturalny sport dla człowieka. Jednak czy aby na pewno jest on taki zdrowy i korzystny? Czy pomoże zrzucić nam kilka zbędnych kilogramów i wzmocnić mięśnie? Ukształtuje naszą sylwetkę dokładnie tak, jak byśmy tego oczekiwały? Postaram się teraz odpowiedzieć na te i inne nurtujące nas pytania dotyczące joggingu.

źródło: motywatory.ruszamysie.pl

Pierwszym krokiem, jaki musimy wykonać zanim zabierzemy się za bieganie jest dobranie odpowiedniego obuwia. Buty muszą  być dobrane tak, aby zapewniały nam komfort, wygodę i ochronę przed kontuzjami.

źródło: www.mowimyjak.pl

źródło: www.youthareawesome.com

Technika biegania – czyli jak lądować podczas biegu.

źródło: www.shoeguide.co.uk

Bieganie wbrew pozorom to nie taka łatwa sprawa. Najważniejsza jest technika biegu, ponieważ każdy uprawiany przez nas sport wymaga dbałości o własne bezpieczeństwo.
Pierwsza sprawa dotyczy lądowania. Zastanawiamy się czy lepiej stawiać stopę na palcach czy na pięcie. Najlepiej odpowiedzieć sobie na to pytanie po przebiegnięciu luźno nawet wzdłuż pokoju. Organizm sam właściwie potrafi dobrać sobie technikę najbardziej dla siebie optymalną. Po przetruchtaniu tych kilku metrów łatwo możemy zauważyć, że zawsze lądujemy na podbiciu stopy (na tej miękkiej części podeszwy tuż za palcami). Takie ułożenie stopy jest najwłaściwsze, ponieważ system kostny powiązany więzadłami w tym miejscu działa jak naturalny amortyzator. Dzisiejsze buty jednak dostosowane są do biegaczy amatorów, którzy często 8 godzin w pracy siedzą za biurkiem i ich ciało jest zbyt słabe i leniwe, aby ułożyć odpowiednio stopę w biegu i najczęściej lądują na tylnej jej części. Producenci obuwia do biegania pomyśleli więc o takich osobach i w butach montowane są specjalne amortyzatory na piętę. Jednak aby mieć pewność, że nie nabawimy się kontuzji podczas przebieżki, najkorzystniej jest dobrze rozgrzać stawy nawet najprostszymi ćwiczeniami, które znamy jeszcze z podstawówki.

źródło: www.zapaleniestawow.eu

Co z oddychaniem?

Kolejnym zagadnieniem jest oddychanie. Czy lepiej oddychać nosem czy jednak ustami? Z praktycznego punktu widzenia, nie ma żadnej różnicy. Najważniejsze, aby dostarczyć organizmowi tlenu. Powietrze wdychane przez nos jest lepiej ogrzane i nawilżone, jednak trudno jest oddychać w ten sposób podczas szybszego biegu. Oddychajmy więc tak, jak jest nam najwygodniej i aby myślenie o tym nie zaburzało rytmu naszego biegu.

źródło: obieliznie.pl

Postawa to podstawa!

Na koniec najważniejsza rzecz. Postawa. Podczas biegu musimy być wyprostowani! Najprościej złapać kontuzję pochylając się do przodu lub zbytnio wyginając się w tył. Najbardziej poprawna sylwetka to ściągnięte łopatki, pierś do przodu, głowa do góry, a ręce i nogi pracujące swobodnie. Z taką postawą czujemy się lepiej i od razu bieg jest przyjemniejszy.

źródło: styl-zycia.goniec.com

Czerpmy z tego przyjemność.

Pamiętajmy, sport ma sprawiać nam radość. Jeśli nie czujemy się w danej dyscyplinie, to odpuśćmy ją sobie i szukajmy takiej, w której będzie nam dobrze. A jeżeli to właśnie bieg sprawia nam przyjemność, to świetnie, bo to wspaniały sposób na wysportowane ciało i świetne zdrowie.

źródło: zwierciadlo.pl

Aby sport sprawiał nam przyjemność musimy znaleźć swój sposób na umilenie tego czasu. Niektórzy czerpią satysfakcję z samego wysiłku, jaki niesie za sobą bieg. Inni wykorzystują ten czas na odcięcie się od codzienności, posłuchanie dobrej muzyki, czy przemyślenie paru spraw – to właśnie daje im odpocząć i czerpać frajdę z ruchu. Jeszcze inni (do tej grupy całym sercem ja się zaliczam) potrzebują do biegu towarzystwa. Można ten czas wykorzystać na spotkanie z przyjaciółką, dla której ciężko znaleźć nam więcej niż 15 minut, albo po prostu we dwójkę łatwiej ruszyć się z domu. Takie towarzystwo zmotywuje nas do niewielkiej rywalizacji. Widząc postępy tej drugiej osoby sami mamy więcej energii, aby podciągnąć swoje wyniki.

źródło: www.ofeminin.pl

źródło: nauka.newsweek.pl

Jak ten sport wpłynie na naszą kondycję?

źródło: mathmed.blox.pl

Bieganie zapewnia wzmocnienie mięśni i ścięgien. Pomaga nam też w dbaniu o układ krwionośny, a zwłaszcza o serce. Poprawia kondycję układu oddechowego, dzięki bieganiu na świeżym powietrzu zapewniamy naszemu organizmowi głęboką wentylację. Do tego jogging zdecydowanie pomoże nam w zrzuceniu zbędnych kilogramów i wyrzeźbieniu mięśni łydek czy ud. Podczas biegu mamy czas na odpoczynek od codziennych problemów, a do tego poprawiamy ogólną kondycję ciała i dbamy o szczupłą sylwetkę – dobry wygląd, pewność siebie i wspaniałe samopoczucie to klucz do zdrowia!

źródło: susanwashington.net

Przyjemności.

1 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *