Popularne dyscypliny sportowe – którą z nich wybrać? Dla mnie zdecydowanie ROWERpower!

Jazda na rowerze jest bardzo przydatnym i baaardzo przyjemnym ćwiczeniem. W sumie nie nazwałabym tego stricte ćwiczeniem, a sposobem na sympatyczne i zarazem aktywne spędzenie czasu. Dzięki rowerowi możemy osiągnąć ładną sylwetkę, poprawić kondycję i pozwiedzać. Jeżdżąc na rowerze przy okazji możemy podziwiać widoki, być bliżej natury. Jakby zalet było mało, to jeszcze zamieniając samochód na rower dbamy o środowisko, w którym żyjemy. Zresztą nasz jednoślad to dobry środek transportu, ponieważ możemy przemieszczać się szybko nawet w miejscach niedostępnych dla samochodów i parkować w centrum bez opłat!

źródło modaija.pl

źródło: http://modaija.pl

Rower to dobry sprzęt do ćwiczeń dla każdego z nas. Można jeździć mając dość słabą kondycję, ale można też jeździć ekstremalnie. Możemy regulować sobie intensywność jazdy od tempa spacerowego, aż po wyścigi kolarskie. Duży wybór mamy też jeśli chodzi o wybór trasy, jazda po płaskim terenie lub z górki będzie mniej wyczerpująca niż jazda pod górę. Mając przerzutki regulujemy sobie również obciążenie nóg.

davepatania.wordpress.com

źródło: http://davepatania.wordpress.com

Dzięki takiemu rodzajowi wysiłku możemy dobrze się dotlenić, dzięki możliwości głębokiego oddychania, którego nic nie utrudnia. Taka gruntowna wentylacja poprawia naszą sprawność fizyczną i wydolność całego organizmu.
Wybierając się na wycieczkę rowerową chyba każdy z nas najchętniej wybiera się poza miasto, dajemy w takiej sytuacji szansę naszemu organizmowi na pooddychanie niezanieczyszczonym powietrzem. Jeżdżąc pośród natury możemy uspokoić się, zrelaksować po całym dniu pracy, zapomnieć o kłopotach.

www.turnbacktogod.com

źródło: www.turnbacktogod.com

Podczas jazdy na rowerze pracują niemal wszystkie mięśnie: nóg, przykręgosłupowe, brzucha, a nawet mięśnie barków i rąk. Aby pobudzić mięśnie do pracy nasza wyprawa powinna trwać co najmniej 25 min. Sport ten jest również niezmiernie korzystny jeśli chodzi o stawy. Dzięki temu, że górna część ciała spoczywa na siodełku, nie obciążamy stawów kolanowych i skokowych (to jeden z problemów przy joggingu). Pedałowanie zmniejsza też ryzyko wystąpienia żylaków na nogach.

www.express.bydgoski.pl

źródło: www.express.bydgoski.pl

Podczas uprawiania tego sportu ogromnym plusem jest możliwość długotrwałego wykonywania ćwiczeń. Nasze ciało nie jest tak zmęczone jak podczas wspomnianego już biegu. Ciężko byłoby nam truchtać przez np. 3 godziny, gdzie możemy bez problemu jechać tyle czasu. Zresztą ciężko się raczej wybrać na wycieczkę rowerową na 15 min, taka godzinka to jest minimum – przynajmniej ja tak uważam. Nasze mięśnie zdążą się w tym czasie dobrze rozgrzać i napracować. Taki rodzaj wysiłku jest wskazany podczas procesu odchudzania.

wiadomosci.ox.pl

 źródło: http://wiadomosci.ox.pl

Podczas jazdy na rowerze spalamy mniej więcej od 300 do 600 kalorii – w zależności od intensywności wysiłku. Dodając do tego ogromną ilość mięśni pracujących podczas jeżdżenia, to możemy stwierdzić, że rower może z powodzeniem zastąpić siłownię. Do tego wszystkiego to kolejny dobry powód do spotkania z przyjaciółmi  – wyciągnijmy i ich na przejażdżkę. To jak dwie pieczenie na jednym ogniu, możemy poplotkować i do tego trochę poprawić kondycję i wygląd sylwetki.

rowery.trojmiasto.pl

źródło: http://rowery.trojmiasto.pl

www.seriouslykids.com

 źródło: www.seriouslykids.com

Przyjemności.

4 Comments

  1. Pingback: Niespodzianki urodzinowe to ekstra sprawa! - DlaPrzyjemnosci.pl | DlaPrzyjemnosci.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *