Migdały – przyjaciele czy wrogowie naszego serca?

Wiele osób boi się spożywania migdałów ze względu na wysoką zawartość tłuszczu, a co za tym idzie sporą kaloryczność. Tu nie ma się co spierać – migdały są kaloryczne, ale z drugiej strony są one wspaniałym źródłem ważnych dla naszego organizmu składników odżywczych. Stąd też pojawia się pytanie – czy jeść migdały, czy nie?

migdały.

Co z tymi tłuszczami?

Pierwszą rzeczą, na jaką chciałabym zwrócić uwagę, to zawarte w migdałach tłuszcze. Ten składnik odżywczy zwykle kojarzymy z niekorzystnym wpływem na nasz organizm, jednak nie do końca jest to poprawne. Tłuszcze w migdałach to prawie w całości dobre tłuszcze – dobre, czyli nienasycone (w większości jedno-, z dodatkiem niewielkiej ilości wielonienasyconych). Wiele badań dowodzi, że spożywanie migdałów nie tylko nie powoduje chorób serca, ale wręcz zmniejsza ryzyko ich wystąpienia. Dodatkowo pomagają one obniżyć poziom cholesterolu we krwi. Co więcej, migdały zawierają ogromną ilość antyoksydantów, które zapobiegają utlenianie się złego cholesterolu, tym samym zmniejszając prawdopodobieństwo jego osadzania się na ściankach tętnic.

migdały.

Jakie inne ważne składniki skrywają w sobie migdały?

Kolejnym potrzebnym nam składnikiem zawartym w migdałach są witaminy – na szczególną uwagę zasługuje tutaj witamina E. Jest ona naturalnym przeciwutleniaczem i najbardziej skutecznym biologicznym wymiataczem wolnych rodników. Jej regularne spożywanie nie tylko obniża ryzyko wielu chorób układu krążenia, ale także wzmacnia naczynia krwionośne, a dodatkowo chroni naszą skórę przed pojawieniem się przedwczesnych zmarszczek.

migdały.

Migdały są też doskonałym źródłem wielu minerałów. Są one bogate w wapń, który jest składnikiem budulcowym naszych kości i zębów. Wpływ migdałów docenią również osoby często znajdujące się pod wpływem stresu, pracujące fizycznie i przemęczone, bowiem migdały to także źródło magnezu, który polecany jest właśnie w tych stanach. W tych bakaliach znajdziemy także cynk, który ma wpływ na prawidłowe funkcjonowanie układu rozrodczego.

migdały.

Czy jeść je kiedy się odchudzam?

Na koniec dodam, że migdały mogą być doskonałą przekąską dla osób odchudzających się. Już niewielka ilość zjedzonych migdałów dostarczy potrzebne dla organizmu składniki odżywcze. Dodatkowo pozytywnie wpływają one na przemianę materii i hamują odkładanie się tłuszczów.

migdały.

Jak więc myślicie – jeść czy nie jeść? Ja jestem jak najbardziej za jedzeniem migdałów. A co!

migdały.

Przyjemności.

4 Comments

  1. Pingback: Koktajl z mleczka migdałowego z truskawkami. | DlaPrzyjemnosci.pl

  2. Pingback: Ciastka z amarantusem. - DlaPrzyjemnosci.pl | DlaPrzyjemnosci.pl

  3. Pingback: Zimowa owsianka z jabłkiem. - DlaPrzyjemnosci.pl | DlaPrzyjemnosci.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *